خرید تابلو برق موتورخانه

تابلو برق موتورخانه نمونه منحصر بفرد از تجهیزاتی است که به منظور حفظ و نگهداری از موتور های الکتریکی و کنترل آن ها مورد استفاده قرار میگیرد. در طراحی و تولید این تجهیزات از قطعات با کیفیت و مقاوم استفاده شده که با همکاری هم بهترین نتیجه را به نمایش میگذارند.

این تجهیزات عملکرد واسطه گرانه دارند، به این معنا که برق ورودی در ابتدا از قطعات این سازه ها عبور کرده به مدارات حفاظتی جریان و ولتاژ شده و پس از گذراندن فیلتر های محافظتی به موتور های الکتریکی می رسد. در ادامه با ما همراه باشد تا به بررسی بیشتر عملکرد تابلو برق موتورخانه بپردازیم، همچنین با مراجعه به ویتال تابلو می توانید اطلاعات کامل درباره انواع تابلو برق موتورخانه و قطعات به کار رفته در آن ها را به دست آورید.

 

تابلو برق موتورخانه چیست؟

عملکرد این تجهیزات با توجه به محل نصب و راه اندازی آن ها کاملا متفاوت است و همین امر سبب شده تا به اهداف متفاوت مورد استفاده قرار بگیرد. کنترل و محافظت از انواع مشعل ها، الکتروموتورها و راه اندازی دیگ های بخار از جمله مهمترین محیط هایی است که از این تجهیزات استفاده می کنند.

این تجهیزات بر اساس ویژگی های متفاوتی که دارند در دسته بندی های مختلف قرار میگیرند . شامل موارد زیر هستند:

  • تابلو برق موتورخانه فشار ضعیف

ولتاژ محاسبه شده در این مدل تابلو ها به حداکثر ۱ کیلو وات می رسد.

  • تابلو برق موتورخانه فشار متوسط

ولتاژ محاسبه شده در این مدل تابلو ها به بیش از ۱ کیلو وات می رسد.

علاوه بر این انواع تابلو برق موتورخانه با توجه به نوع نصب به در دو گروه زیر دسته بندی می شوند:

  • تابلو برق موتورخانه دیواری

این مدل از تجهیزات در ابعاد ۵۰*۷۰ و ۶۰*۸۰ طراحی و تولید می شوند.

  • تابلو برق موتورخانه ایستاده

این مدل از تجهیزات در ابعاد ۸۰*۱۲۰ طراحی  و تولید می شوند.

 

تابلو برق موتورخانه از چه بخش هایی تشکیل می شود؟

انواع تابلو برق موتورخانه ای در مدل های متنوعی طراحی و تولید می شوند که هر یک قابلیت های مختلفی نیز دارند. با توجه به تنوع محصولی انواع تابلو های مخصوص موتورخانه ای می توان گفت که در طراحی آن ها از تجهیزات و قطعات متفاوتی استفاده شده که شامل موارد زیر هستند:

رله

یکی از قطعات کاربردی و مهم که وظیفه ارسال فرمان، رله کنترل بار، قطع و وصل تایمر و … را بر عهده دارد.

کلید

این قطعه در قطع و وصل کردن جریان برق در مدار کاربرد بسزایی دارد

ترانس جریان

برای تنظیم افزایش و کاهش جریان در مدار تابلو برق موتورخانه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

ترانس ولتاژ

برای تنظیم افزایش و کاهش ولتاژ در مدار تابلو برق موتورخانه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

سنجش و اندازه گیری

به منظور سنجش و محاسبه آمپر متر، فرکانس متر، ولت متر و … از تجهیزات اندازه گیری استفاده می شود.

کنتاکتور

برای اینکه بتوان جریان مدار فرمان از راه دور را به راحتی قطع و وصل کرد از این قطعه استفاده می شود.

بی متال

چنانچه میزان جریان عبوری بیش از حد مجاز باشد، بی متال وظیفه قطع کردن آن را دارد.

بدنه

کابینت یا بدنه این مدل از تابلو برق ها عمدتا از جنس فلز هستند اما در مدل های مختلف از این تابلو می توانید نمونه های مختلف آن که از متریال متنوع تولید شده اند را ببینید.

تجهیزات عنوان شده در تولید انواع تابلو برق موتورخانه ای وجود دارند تنها تفاوت آن ها در میزان کارایی و عملکرد این قطعات است. این میزان از تفاوت ها سبب شده مدل های متفاوت از این تجهیزات به بازار عرضه شود. با وجود تنوع در قطعات مورد استفاده در این تجهیزات می توان مدل های متنوع آن را بر اساس معیار های خاصی تقسیم بندی کرد.

 

نکات مهم در زمان نصب و راه اندازی تابلو برق موتورخانه

با توجه به این که انواع تابلو برق موتورخانه در مدل های متنوع با قابلیت های متفاوت طراحی و تولید می شوند، پس بدون شک در زمان نصب و راه اندازی هر یک از آنها باید روش های خاصی را در نظر گرفت. دقت داشته باشید که که نصب این تجهیزات به دانش و تخصص خاص نیاز دارد، پس بهتر است اقدام خودسرانه ای انجام ندهید.

افراد متخصص نیز برای نصب و راه اندازی تابلو برق موتورخانه ای اقدامات خاصی انجام می دهد که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید استفاده بهینه تر داشته باشید. این افراد با رعایت استانداردهای زیر مراحل نصب را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند:

  • توجه به ابعاد تابلو با توجه به فضای نصب آن از نظر فنی بسیار مهم است.
  • برای امنیت تجهیزات باید حداقل ۷۰ سانتی متر بین تابلو و دیوار فاصله وجود داشته باشد.
  • برای قسمتی که کابل های ورودی و خروجی در آنجا قرار میگیرند، حتما از ریل استفاده کنید.
  • کلیه قطعات مورد استفاده در انواع تابلو برق موتورخانه ای باید به شکل پیچ و مهره ای باشند.
  • استفاده از فیوز مناسب برای چراغ های سیگنال تاثیر زیادی در کیفیت عملکرد این تجهیزات دارد.
  • در زمان نصب این تابلو توجه داشته باشید که برای عبور دادن سیم ها حتما فضای کافی در نظر بگیرید.
  • این تجهیزات باید از نم و رطوبت دور باشد از این رو توجه به طراحی اتاق پست و اتاقک تابلو از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • ورود هر گونه مواد اضافه مانند آلودگی یا گرد و غبار و … به داخل تابلو برق موتورخانه ای ممنوع است و آسیب جدی وارد می کند.

 

مزایای استفاده از تابلو برق موتورخانه

همانطور که می دانید موتورخانه یکی از مهم ترین قسمت های محیط های مختلف است از این رو باید به حفظ ایمنی و امنیت آن توجه بسیاری داشت. این بخش از محیط های کاری و مسکونی در عین مهم بودن، بسیار خطرناک است و بی توجهی و عدم کنترل آن ممکن است خسارات جبران ناپذیر زیادی را به همراه داشته باشد.

استفاده از تابلو برق موتورخانه ای مزایای زیادی برای شما به همراه دارد، در واقع به کمک این تجهیزات امکان کنترل هوشمند موتورخانه فراهم می شود. از دیگر مزایای بکارگیری این تجهیزات می توان به نصب ساده آن اشاره کرد، به بیان دیگر نیازی به اعمال تغیرات در نمای داخلی محیط نیست.

استفاده از تابلو برق موتورخانه ای هزینه های مصرف برق را به طرز چشمگیری کاهش می دهد، همچنین عملکرد آن هیچ گونه تداخلی با دیگر بخش های موتورخانه نخواهد داشت. حتی در زمان نصب و راه اندازی نیاز به ایجاد وقفه در کار آن ها نیست و مشتریان می توانند هر مقدار آب گرم که نیاز دارند، در اختیار داشته باشند.

یکی از مهم ترین روش های کاهش هزینه مصرفی، داشتن برنامه ریزی دقیق است. بدون شک در حالت عادی نمی توان اقدامات خاصی برای برنامه ریزی مصرف برق انجام داد، اما بکارگیری تابلو برق موتورخانه ای شرایطی را فراهم می نماید تا بتواند کارکرد تجهیزات داخلی موتورخانه را به صورت سالانه، ماهانه و روزانه مورد برنامه ریزی قرار داد.

به حداقل رساندن میزان مصرف انرژی از دیگر مزایای استفاده از این تجهیزات به شمار می آید، این تجهیزات با کاهش میزان مصرف سوخت هزینه های نهایی را به حداقل میزان ممکن می رساند.

با توجه به تاثیر گذاری عمیق این تجهیزات در کاهش هزینه ها بهتر است بدانید که استفاده از تابلو برق موتورخانه ای طول عمر مفید دیگ بخار، مشعل ها و … را افزایش می دهد، به این ترتیب در فواصل طولانی مدت به تعمیر کار نیاز پیدا می کند.

از مهم ترین مزایای این تجهیزات می توان به حفظ سلامت محیط زیست با کاهش میزان تولید گازهای سمی و گلخانه ای اشاره کرد،  در واقع بکارگیری این تجهیزات در ابتدا ممکن است هزینه هایی برای شما به همراه داشته باشد اما در نهایت به دلیل داشتن مزایای فوق العاده، یک انتخاب بسیار سود آور خواهد بود.

 

راهنمای خرید تابلو برق موتورخانه

همانطور که در مطالب فوق عنوان شد، استفاده از تابلو برق موتورخانه ای مزایای زیادی به همراه دارد و با کمک آن می توان بخش عمده ای از هزینه های نهایی را کاهش داد. پس بدون شک خرید و استفاده از این تجهیزات یک اقدام هوشمندانه به شمار می آید، البته در زمان خرید باید به نکات خاصی دقت کنید که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جنس بدنه تابلو برق موتورخانه

در طراحی انواع تابلو های برق مورد استفاده در موتورخانه ها از متریال متفاوتی برای تولید بدنه یا کابینت آن استفاده می شود. پلاستیک مقاوم و فشرده و فلز دو متریالی است که کاربرد بیشتری در این زمینه دارند، این دو گزینه مقاومت و ماندگاری فوق العاده ای در برابر حرارت و الکتریسیته دارند از این رو ایمنی تجهیزات را نیز تضمین می کنند. قیمت هر یک از بدنه های فلزی و پلاستیکی به  واسطه داشتن میزان مقاومت آن ها کاملا متفاوت است و همین امر سبب شده تا قیمت نهایی تجهیزات را تحت تاثیر قرار دهد.

ابعاد تابلو برق موتورخانه

از دیگر مواردی که در زمان خرید تابلو برق موتورخانه ای باید مورد توجه قرار بگیرد، ابعاد و اندازه این تجهیزات است. متراژ موتورخانه و محیطی که قصد نصب این تجهیزات را در آنجا دارید تاثیر زیادی در انتخاب تابلو دارد. این تجهیزات در مدل های مختلف و ابعاد متفاوت تولید شده اند و در بخش های متنوعی نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

نوع تابلو برق موتورخانه

پارامت رهای زیادی در انتخاب و خرید تابلو برق موتورخانه ای تاثیر گذار هستند اما نوع این تجهیزات را می توان اصلی ترین آن ها معرفی کرد. بدون شک نوع این تجهیزات اولین مولفه ای است که درباره آن تصمیم می گیرد. با توجه به این که این تجهیزات در دو مدل دیواری و ایستاده تولید شده اند، انتخاب مدل مورد نظر با توجه به محیط و نوع عملکرد آن صورت می گیرد.

 

قیمت تابلو برق موتورخانه

با وجود اینکه ۳ مورد قبل از مهم ترین نکات خرید تابلو برق موتورخانه ای به شمار م آیند اما می توان آن ها را عوامل تاثیر گذار در قیمت این تجهیزات معرفی کرد.  قیمت تابلو برق موتورخانه ای با توجه به پارامتر های فوق و به دلیل نوسانات اقتصاد و بازار نرخ ثابت ندارد. اگر به دنبال تجهیزات کاربردی با قیمت مناسب و عملکرد عالی هستید پیشنهاد می کنیم با کارشناسان حرفه ای در این زمینه مشورت کنید.

 

تابلو برق موتورخانه را از کجا بخریم؟

اهمیت حضور این تجهیزات در بازدهی بالا و کاهش هزینه ها سبب شده که خرید آن ها به یکی از الزامات تبدیل شود. اما سوال اینجاست که بهترین تابلو برق موتورخانه ای را از کجا بخریم؟ برند های زیادی در سراسر کشور در زمینه طراحی و تولید این تجهیزات فعالیت دارند.

هر یک از برند ها به صورت مختلف تولیدات خود را تضمین می کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل آن ها باید پاسخگو باشند. برند های معتبر علاوه بر تولید و عرضه، در زمینه تعمیر این تجهیزات نیز فعالیت دارند و به شما کمک می کنند تا در صورت بروز مشکل، هزینه های تعویض را به تعمیر تغییر دهید.دریافت مشاوره از فروشگاه های معتبر کمک می کند تا بتوانید متناسب به محیط بهترین تجهیزات را خریداری کنید.

 

جمع بندی

تابلو برق موتورخانه یکی از تجهیزات کاربردی در محیط های مسکونی و کاری است که به واسطه داشتن ویژگی های متفاوت، قابلیت های مختلفی را در اختیار مشتریان قرار می دهد.خرید این تجهیزات مزایای زیادی به همراه دارد و می تواند سلامت سیستم برق رسانی موتورخانه را تقویت کند.

اگر اطلاعات چندانی در اینباره ندارید پیشنهاد میکنیم به وب سایت های معتبر و مشهور مراجعه کرده و با برقراری تماس با واحد پشتیبانی و فروش سوالات متعدد خود را بپرسید. ویتال تابلو یکی از بهترین و معتبر ترین  عرضه کننده انواع تابلو برق است ، با مراجعه به فروشگاه این مجموعه امکان خرید تابلو برق و آشنایی با مدل های متنوع را فراهم نموده است. در این مجموعه امکان خرید انواع کابل برق فراهم است، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه نصب و استفاده از این تجهیزات می توانید به سایت ویتال تابلو مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید